• 6. Wieczorny 4F Półmaraton Praski
  • 31 sierpnia 2019, 20:30
  • Porady praktyczne na tydzień przed biegiem i w dniu biegu

    Porady praktyczne na tydzień przed biegiem i w dniu biegu

    Porady praktyczne na tydzień przed biegiem i w dniu biegu

    1. W ostatnim tygodniu przed biegiem więcej odpoczywaj, a treningi (max. 3 w tygodniu) potraktuj na 70% swoich możliwości. W żargonie trenerskim w tym czasie „ładujemy akumulatory”.
    2. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu. Pijemy każdego dnia 3 litry wody.
    3. Pamiętaj o odpowiednim odżywianiu. Na 4 dni przed startem jedz głównie węglowodany.
    4. W dniu startu odpoczywaj cały dzień. Dopuszczalny jest krótki spacerek. Nawadniaj się, a ostatni posiłek węglowodanowy zjedz na 3-4 godziny przed startem. Na godzinę przed startem możesz uzupełnić energię zjadając batona energetycznego.
    5. Jeśli nagle zrezygnujesz ze startu, nie oddawaj swojego numeru startowego innej osobie. Nie przyjmuj także numeru od innej osoby. Osoby biegnące z cudzym numerem zostaną zdyskwalifikowane.
    6. Przygotuj swój strój startowy: koszulkę z krótkim rękawem (lub bez rękawów), krótkie spodenki, wygodne skarpetki i sprawdzone buty biegowe. Nie zapomnij o przypięciu do koszulki numeru startowego.
    7. Wyjdź z domu odpowiednio wcześnie, aby zrelaksowanym dotrzeć na plac imprezy. Pamiętaj o zmianach w organizacji ruchu w tym dniu.
    8. Bądź na placu imprezy na 1,5 godziny przed startem, aby oddać depozyt i zrobić odpowiednią rozgrzewkę. Depozyty będą czynne od godziny 18.00.
    9. Ustaw się w swojej strefie startowej. Czas biegu zostanie liczony od momentu przekroczenia linii startu.
    10. Biegnij w tempie zgodnym ze swoimi przygotowaniami.
    11. Bądź miły i uprzejmy dla Wolontariuszy, którzy przyszli na bieg specjalnie dla Ciebie.
    12. Wyrzucaj śmieci tylko przy punktach nawodnienia.
    13. Biegnij bez słuchawek. Podczas słuchania głośnej muzyki możesz nie słyszeć ostrzeżeń. Jeśli ktoś krzyczy „lewa wolna”, przesuń się na prawo w miarę możliwości.
    14. Po ukończeniu biegu otrzymasz pamiątkowy medal, baton GO ON lub Crunchy, banana oraz wodę Cisowiankę. Na mecie półmaratonu również folię termiczną od SC Johnson.
    15. W ciągu 30 minut od przekroczenia linii mety zjedz produkt, który uzupełni utraconą energię i przyspieszy odbudowę mięśni.

    Powodzenia podczas 5. Wieczornego 4F Półmaratonu Praskiego i 4F Piątki Praskiej!